Kanadyjski piosenkarz The Weeknd reaguje na rasistowską reklamę sieci sklepów H&M. 27-letni Abel Tesfaye jasno daje do zrozumienia, że to już koniec jego współpracy z popularną sieciówką. 

Tłem dla całej sytuacji było jedno z ostatnich zdjęć reklamujących bluzę dziecięcą oferowaną w sprzedaży przez przedsiębiorstwo odzieżowe. Udostępniona na stronie internetowej H&M fotografia przedstawiała młodego czarnoskórego chłopca ubranego w bluzę z napisem „najfajniejsza małpa w dżungli”. Media społecznościowe firmy zostały zalane przez dziesiątki komentarzy internautów oskarżających szwedzkie przedsiębiorstwo o rasizm w konsekwencji czego wydano oficjalne oświadczenie z przeprosinami.

Przepraszamy każdego, kto mógł poczuć się urażony” napisali przedstawiciele H&M. 

Najwyraźniej przeprosiny H&M nie okazały się być wystarczająco skuteczne, bo jedna z gwiazd współpracujących dotychczas z firmą właśnie odcięła się od jakiejkolwiek przyszłej współpracy ze szwedzką sieciówką. Mowa oczywiście o kanadyjskim wokaliście The Weeknd, który w 2017 roku rozpoczął współpracę z H&M w ramach marki ‚XO’.

Obudziłem się dziś rano i jestem zaszokowany oraz zażenowany tym zdjęciem” napisał 27-letni artysta. „Jestem głęboko poruszony i nie będę już więcej współpracował z H&M…”

Kontrowersyjne zdjęcie H&M oraz wpis The Weeknd możecie znaleźć poniżej.