Słynny magazyn „Rolling Stone” opublikował artykuł, w którym ujawnia listę wytwórni i artystów, którzy korzystają z nielegalnej praktyki Pay-For-Play, która polega na płaceniu łapówek stacjom radiowym wzamian za puszczanie na antenie danych piosenek.

W okół tzw. „payoli” od lat krąży wiele kontrowersji. Oficjalnie jest to zakazane, jednak jak się okazuje wciąż część przedstawicieli biznesu muzycznego praktykuje tego typu działania. Warto zaznaczyć to, że ma to bezpośredni przekład na różnego rodzaju rankingi, w tym te prezentowane przez magazyn „Billboard”, który publikuje cotygodniową listę najlepiej sprzedających się piosenek.

Redaktorzy „Rolling Stone” dotarli do ponad 2,500 wiadomości tesktowych z okresu od 2018 roku do lipca 2020, napisanych przez Mitcha Millsa pełniącego funkcję starszego wiceprezesa ds. promocji radiowej w wytwórni Elektra Records należącej do Warner Music Group oraz Steve’a Zapa, który jest niezależnym promotorem radiowym współpracującym z wieloma amerykańskimi rozgłośniami. Z SMS’ów wynika, że stacje radiowe otrzymywały od przedstawicieli wytwórni płytowych wynagordzenia pieniężne i rzeczowe wzamian za możliwość wpływu na poziom słuchalności ich artystów.

Wśród wymienionych w wiadomościach Millsa i Zapa artystów znaleźli się m.in.: Ed Sheeran, Panic! at the Disco, Twenty One Pilots, Fitz and the Tantrums, Khalid, Backstreet Boys, LSD (Labrinth, Sia, Diplo), 5 Seconds of Summer, Ellie Goulding, X-Ambassadors, Marshmello, Dean Lewis, Halsey, Dua Lipa, P!nk i Shawn Mendes.

Dla przykładu w czerwcu 2019 Mills pisał w sprawie jednej ze stacji nadzorowanej przez Zapa: „Steve, Panic! at The Disco o 11 miejsc w dół. Podpisałem z tobą umowę na 2 tysięce. Panic! mają wrócić!”. Miesiąc później Zap pisał: „Czy możemy przenieść Ellie Goulding do 40-tki tygodniowo? I X-Ambassadors na początek 5 dziennie”. Inne wiadomości, które cytuje „Rolling Stone” to: „Mogę zapłacić za wzrost Khalida i Backstreet Boys”, a także: „”Sucker” może spaść. Teraz pomagamy P!nk. Niech będzie na pierwszym.”

W artykule nie pojawiła się jednak infrmacja mówiąca o tym, czy podani artyści są świadomi tych praktyk. Cały obszerny wpis dostępny jest na stronie Rolling Stone (TUTAJ).

Magazyn „Rolling Stone” zaktualizował ranking 500 najlepszych albumów wszech czasów

Shawn Mendes o nowej płycie: „Dostaniecie dużo miłosnych piosenek dla Camili”

Krążek „Lemonade” Beyoncé okrzyknięty najlepszym kobiecym albumem XXI wieku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here