Wczoraj informowaliśmy Was o tym, że według amerykańskiej gazety NY Post najnowsza trasa koncertowa Taylor Swift – ‚Reputation Tour’ – może okazać się komercyjną klęską. Przeciwnego zdania jest Billboard, który donosi, że niewyprzedane bilety na serię koncertów są efektem zamierzonym, a tournée wokalistki może okazać się jednym z najbardziej dochodowych w historii.

Już 8 maja Taylor Swift wyruszy w swoją kolejną trasę koncertową o nazwie ‚Reputation Tour’. Gwiazda na ten moment ma zaplanowanych kilkadziesiąt koncertów w Ameryce oraz kilka w Europie, Nowej Zelandii i Australii. Według wstępnych prognoz Billboardu 28-letnia artystka może zarobić nawet 450 milionów dolarów ze sprzedaży biletów, co zapewni jej wysoką pozycję na liście najbardziej dochodowych tras koncertowych w historii muzyki. W ciągu zaledwie siedmiu dni na jej konto spłynęło 180 milionów dolarów.

Jak to się ma do wczorajszych doniesień amerykańskich serwisów na temat niewyprzedanych biletów na show? Owszem, jak wskazuje Billboard na rynku wciąż dostępnych jest tysiące wejściówek, co stanowi ogromny kontrast w porównaniu do trasy „1989 World Tour”, która została całkowicie wyprzedana w kilka minut. Amerykański serwis zaznacza jednak, że Taylor Swift tym razem posłużyła się inną taktyką sprzedaży biletów, która ma na celu blokowanie botów wykupujących bilety i sprzedających ich za wyższą niż normalna cenę. Gwieździe zależy na tym, żeby to jej fani w pierwszej kolejności mieli szansę zdobyć bilety na show. Niesie to też za sobą korzyści materialne, ponieważ pieniądze ze sprzedaży trafiają bezpośrednio do Taylor, a nie do serwisów oferujących bilety na koncert, a także do osób, które je zakupiły, a następnie sprzedały.

Pomysłem jest to, żeby ludzie płacili taką kwotę, którą by zapłacili za bilety na rynku wtórnym, wywołując zysk dla artysty i sprawiając, że zakup wejściówek na rynku wtórnym będzie trudniejszy.” donosi Billboard.

„Przewidywane jest, że każde show na trasie przyniesie zysk w postaci od 7,5 do 10 milionów dolarów ze sprzedaży biletów. Sumując to z dochodami z kilku koncertów w Europie, Australii i Nowej Zelandii, Swift zarobi od 390 do 510 milionów dolarów w ramach „Reputation Tour”, włączając się tym samym w grono najbardziej dochodowych tras wszech czasów opartych na Billboard Boxscores możemy przeczytać na stronie Billboardu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here