Za niecałe dwa dni w sklepach pojawi się jeden z najbardziej wyczekiwanych albumów w tym roku. 10 listopada na półki sklepowe trafi bowiem nowy krążek Taylor Swift – ‚Reputation’. Jak się okazuje wytwórnia gwiazdy ma całkiem spore oczekiwania względem szóstego studyjnego albumu piosenkarki.

Jak donosi Billboard wytwórnia Taylor Swift oczekuje rekordowego wyniku sprzedaży dla wokalistki w 1. tygodniu od premiery ‚Reputation’. Wedle źródeł amerykańskiego serwisu Big Machine Records zakłada, że nowy album wykonawczyni hitu ‚Look What You Made Me Do’ w pierwszym tygodniu w Stanach Zjednoczonych rozejdzie się w nakładzie przekraczającym 2 miliony egzemplarzy.

Tym razem, jak donoszą źródła Billboardu, Big Machine zakłada, że Reputation przekroczy w 1. tygodniu próg 2 milionów kopii, więcej niż kiedykolwiek się to Taylor udało.  (…)  Zakłada się, że sprzedaż w Target przekroczy 600 tysięcy, w Itunes około 500 tysięcy. Przewiduje się ok. 250 tysięcy sztuk z Walmartu, ale co niektórzy są mniej optymistyczni i oczekują, że łączna sprzedaż z Walmart, Amazon i Best Buy osiągnie próg 300 tys. wspólnie.” można przeczytać w artykule Billboard.

Analitycy amerykańskiego rynku muzycznego są bardziej ostrożni w swoich przewidywaniach. Serwis HDD wskazuje, iż w przypadku ‚Reputation’ mówi się o sprzedaży na poziomie 1.5 mln sztuk, chyba że wokalistka ma w zanadrzu tzw. ticket-bundle (sprzedaż biletów na trasę koncertową połączona z automatycznym nabyciem płyty). Na finalny wynik piosenkarki może również wpłynąć jej deal z UPS: w przypadku zamówienia albumu ‚Reputation’ w przedsprzedaży przez UPS nabywca otrzyma trzy dodatkowe elektroniczne kopie krążka. Brak na ten moment jest informacji na temat tego, czy każda z czterech kopii będzie się wliczała do wyniku na liście Billboard 200.

Warto zaznaczyć, iż w przypadku przewidywań Big Machine co do poprzednich albumów Taylor za każdym razem zakładano liczbę gorszą niż finalny wynik osiągnięty przez piosenkarkę. Za każdym razem wytwórnia Swift wskazywała, iż sprzedaż trzech ostatnich płyt wokalistki będzie oscylować wokół 750 tys. Dodajmy, że wydany w 2014 roku album ‚1989’ w swoim pierwszym tygodniu w Stanach Zjednoczonych osiągnął wynik 1.287 mln sprzedanych kopii, również dwa poprzednie przekroczyły milion (‚Red’ – 1.21 mln, ‚Speak Now’ – 1.05 mln).

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here